perjantai 8. heinäkuuta 2011

Perjantai

Huh, olipas kiva reissu Mannheimiin. Pärjäsin yksin oikeen hienosti, löysin kaikki paikat ja oikeet junat sun muut. Tosin, meinasin myöhästyy junast ku olin lähdös Mannheimiin ku en tajunnu miten se lippuautomaatti toimii, vaiks olin aiemmin jo käyttäny sellast (??) :D Mut onneks tääl Saksas ihmiset on niiiiin paljon ystävällisempii, niin joku nuorimies piti sitä junan ovea mulle auki, tällai suomalaisen näkökulmast se oli suorastaan ihastuttava ele. :) Ihmiset on muutenki täällä niin paljon kohteliaampia ja auttavaisempia, sillonki ku tulin tänne Neulußheimin juna-asemalle ekaa kertaa sen valtavan matkalaukun kanssa ja edes oli valtavat portaat, niin yks nainen tuli kysymään multa et tarviinko apua. Siin me sit kannettiin yhdessä sitä laukkua. :D Ja sillon Heidelbergissä ku me näytettiin vähän vaan silt ettei oikeen tiedä mis oltiin, niin yks nainen tuli kysymään että tarviitteko apua. Mun mielestä tommonen on ihan superihanaa.

Noh, Mannheimista lisää. Ne vaatekaupat on MAHTAVIA. Ihan tosi, mä sekosin ihan totaalisesti ku pääsin sinne eikä mul normaalisti käy niin. Harmittaa ku jätin ostamat yhet kengät sieltä.. Ja löysin sellasen hajuveden mitä oon ettiny jokapaikasta Suomesta eikä oo löytyny, ja se makso 20e ! Tosiaan, ostin sen hajuveden lisäks sit housut, topin ja neuleen, ja mulla meni rahaa 25e, yhteensä. :D Sopii mulle ku oon muutenki niin pihi.

Oon ruvennu mun luokkalaisistaki tykkäämään vähä enemmän. Ehkä se oli kaikkien osalt vähän sellast alkukankeutta. Nyt kaikki tuntuu olevan iha innoissaa, tänäänki katottiin musiikin tunnil pätkä jostain musikaalista, ja siel sai tekstiks suomen, nii luokan toispuolelt tytöt huus sil opettajal et "LAITA TEKSTITYKSEEN SUOMI KU ANNI ON SUOMEST!", enkä oo pahemmin niitten tyttöjen kans ees jutellu. :D Jotenka oon tyytyväinen. Tosi, tosi tyytyväinen.

Heidelberg reissustakaan en oo tainnu ehtii viel mitään sanomaan. Noh, mentiin kummiski autolla, minä, Steffi ja lapsoset, ja napattiin joku ihme juna mikä meni vaan ylös ja alas ja ylös ja alas. Joo, ja ku me jätettiin auto parkkihalliin ni siis, siellä oli NAISILLE OMAT PARKKIPAIKAT. Katoin vaan et mitä hittoa, ja yritin silmäillä et onks ne ruudut jotenki isompia, mut sit Steffi selvens et ne on sitä varten ettei naikkosten tartte kävellä missään pimeil kaduil tai jotain tämmöstä. :D Munst se olis hyvä idea jos niit vähän isontais kans. 
Noh, mentiin kuitenki semmoseen vanhaan linnaan, kai sillä joku nimiki oli mut enhän mä nyt sellasta mistään oo muka saanu selville. Sielt ylhäältä näki melkeen koko Heidelbergin, ja myös se kirkko jos Steffi ja Johan on menny naimisiin. 


 Valtava olu/viinitynnyri, sit ku mentiin portaat alas ni siin oli tuplasti 
suurempi, n.5m korkee ja 10m pitkä tynnyri. En luonnollisesti saanu sen 
kokosesta kuvaa mun kännykän huisin hyvällä kameralla..




Eikai tänään muuta. Lähden ehkä täst pian naapuriin Annan seuraks..

♥: Anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti